Toggle mobile menu

resetrender 2017

Hur reser vi 2017 – trender och tendenser

2017-02-12 | Danmark Tyskland Polen Lettland Övriga europa | Inga kommentarer

Vårt val av destination visar vilka vi är, särskilt eftersom vi är angelägna om att dela våra reseupplevelser på sociala medier. Vi vill också sticka ut, både när det gäller vad vi ser och vad vi gör. Att också enkelt kunna boka resor online eller via appar spelar även det en viktig roll båd...

ROADTRIP MED FAMILJEN SUSENA DEL 4: Mäktiga landskap och god mat

2016-08-10 | Övriga europa | Inga kommentarer

Ibland kan oplanerade, spontana resor bli en riktigt höjdare. Vi åkte söderut från Hossegor mot den spanska gränsen, till kuststaden Hendaye som har en fin vik där det ska gå bra longboardvågor. När vi parkerar med nosen mot stranden ser vi just det som ingen surfare vill se. Platt hav. Emil blir änd...

Roadtrip med familjen Susena del 3: Gött strandhäng

2016-07-17 | Övriga europa | Inga kommentarer

Trött och sliten efter att ha blivit torktumlad av sand och vågor sitter jag på stranden och blickar ut över havet. Det är tidigt på morgonen men ändå är det många surfare i vattnet. När vi bokade veckan i Hossegor var det många som varnade att det är ”litet” i Hossegor på somma...

Roadtrip med familjen Susena del 2: Surforten Hossegor

2016-07-11 | Övriga europa | Inga kommentarer

Så vi tog bilen till Europa, körde 1500 kilo eter för att få fint och varmt väder och här står vi, med blytunga moln och 20 grader i luften. Till råga på allt, på andra vågen på min första surfsession hade jag sönder fenorna på min bräda. Så idag har jag få...

Vi följer Alvaro Susena med familj genom Europa: Del 1

2016-07-07 | Övriga europa | Inga kommentarer

På Stena Line har vi alltid fascinerats av människor som gillar fartfyllda äventyr. Därför har vi i sommar valt att följa göteborgaren Alvaro Susena som tillsammans med familj åker på roadtrip genom Europa. Alvaro arbetar på reklambyrån Treativ i Varberg men har ett stort intresse för skidåkning, klättring och surfing. Alvaro kommer under de...

Camping, vin och mountainbikes när Gone Camping besöker Slovenien

2016-05-28 | Övriga europa | Inga kommentarer

Tv-programmet Gone Camping som sänds på TV8 hade premiär för några veckor sedan och vi har sedan dess titt som tätt på Instagram och Facebook tipsat om avsnitt som vi tror kan passa er. Nu tänkte vi tipsa om ytterligare ett avsnitt av det populära reaprogrammet, nämligen när de besöker Slovenien. Slovenie...

Musikfesten intar Sverige med talanger från alla håll och kanter

2016-05-10 | Övriga europa | Inga kommentarer

Schlagereuropa intar Stockholm! I går kväll, tisdag, sändes den första delfinalen i den 61:a upplagan av världens största TV-sända sångtävling. Förra årets vinnare, Måns Zelmerlöv var tillsammans med Petra Mede värd för årets tillställning som kommer att avslutas med final på lördag. Självklart håller vi alla tummar för allas vår egen Frans, men vi ...

Äventyrarens guide till Barcelona

2016-03-20 | Övriga europa | Inga kommentarer

Förra året fick vi följa klättraren Said Belhaj  – nyligen utsedd till Årets äventyrare – på hans resa ut i Europa där han skrev resereportage för oss. Nu har turen kommit till Barcelona. Nedan hittar du hans bästa tips. Barcelona bortanför La Rambla Trots att jag inte är ett fan av att titta på fotoboll…

Höstresa till Centraleuropa med motorcykel

2015-10-11 | Övriga europa | 2 Kommentarer

Frilansjournalisten Robert Löfgren har en förkärlek för både motorcyklar och färjor. Här på Resebloggen delar Robert med sig av sina tips för en höstresa genom Centraleuropa med lagom dagsetapper på hojen.    Att åka motorcykel på hösten kan vara vanskligt med tanke på väderleken. Bor man inte i södra Sverige och har nära till ko...

Harry Potter-resa i Storbritannien – Del 2

2015-09-04 | Övriga europa | Inga kommentarer

Förra årets vinnare av Bloggbussen, Camilla Gunnarsson, vann en båtresa tur och retur till Kiel för hela familjen. Familjen bestämde sig för att ta resan vidare från Tyskland, ner till Storbritannien för att göra en resa i Harry Potters fotspår. Den första delen av resan som tillbringades i England kan du läsa om...