Toggle mobile menu

Kryssning till Kiel

När man inte kan ta ledigt så länge men ändå vill resa bort tycker jag att det är perfekt med en kort kryssning till Tyskland. På 36 timmar hinner man njuta av havsluften, äta gott, shoppa, strosa runt i Kiel och när man kommer hem känns det som om man har varit borta mycket längre. Senast vi åkte hade vi tur och fint väder så vi började resan på soldäck.  När vi satt där i kvällssolen med varsin kall öl kändes det som om ledigheten hade börjat redan innan vi hade lämnat hamnen. Vi njöt av utsikten genom Göteborgs skärgård och när båten hade passerat Vinga gick vi ner till vår hytt för att fräscha upp oss innan middagen. Åt sedan en god middag i restaurangen ombord innan det var dags att sova. Framme i Kiel möttes vi av soligt väder så vi valde bort shoppingcentret denna gång och tog i stället en promenad utmed strandpromenaden. Tittade på alla fina båtar och pausade för fika på ett café nära vattnet. När det närmade sig lunch tog vi oss tillbaka mot centrum och letade upp en trevlig restaurang med uteservering. På eftermiddagen blev det lite shopping längs gågatan och sedan en öl i Kieler Altstadt (gamla stan) innan det var dags att gå tillbaka till båten. På hemresan passade vi på att handla i shopen ombord och sedan tog vi en räkmacka. Nästa morgon passade vi på att njuta av frukostbuffén innan vi lade till i Göteborg. / Lisbeth

Position på karta

Region:Tyskland

Aktiviteter på plats:Mat & dryck, Shopping

Passar för:55+, Familjeresa (13-18 år), Par och vänner

Lämna en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.